Ana içeriğe atla

Drama Ve Matematik Etkinliği

GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI

Tarih: 08.05.2020
Yaş Grubu: 48-36 ay
Güne Başlama Zamanı
Sınıfa gelen çocuklar güler yüzle karşılanır. Çocukların uyumunu sağlamak için önceki gün hakkında kısaca sohbet edilir. Gün içindeki yapılacak etkinlik hakkında konuşulur. Öğrenme merkezleri hakkında bilgi verilir. Okula gelmeyen öğrenci varsa tespit edilir. Çocuklarla günlük genel konular hakkında sohbet edilir.
Oyun Zamanı
Çocuklara hangi öğrenme merkezinde oynamak istedikleri sorulur. İstedikleri yere yönlendirilir.
Kahvaltı, Temizlik
Çocuklar tuvalete gönderilir. Yemek kuralları hatırlatılarak kahvaltı yapılır.
Etkinlik Zamanı
‘ 10’a kadar sayıyorum’  drama ve matematik etkinliği yapılır.
Günü Değerlendirme Zamanı
Islanmayan peçete deneyi hakkında çocuklarla sohbet edilir, neden ıslanmadığı hakkında konuşulur.
Eve Gidiş
Çocuklar okuldan ayrılmak için hazırlıklarını yaparlar ve çocuklarla vedalaşılır.

ETKİNLİK PLANI

Etkinlik Adı:  10’ a kadar sayıyorum
Etkinlik Türü:  Drama ve matematik (Bütünleştirilmiş)
Yaş Grubu:  48-36 ay

BİLİŞEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Sıra bildiren sayıyı söyler.


DİL GELİŞİM
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:  Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.


Öğrenme süreci
Çocuklar sandalyelerinde otururlar ve öğretmenin verdiği yönergeleri uygularlar. Öğretmen ilk önce işaret parmakları ile havada daire çizmelerini ister. Daha sonra tek ellerini kullanarak daire yapmalarını ister, ardından iki elleri ile daire yapmalarını söyler. Daha sonra sıra ile tek kolları ile, her iki kolla, tüm vücutları ile daire yapmalarını ister. Sonra çocuklar ayağa kalkarlar. İki kişi birlikte daire yapar,  ardından dört kişi birlikte daire oluşturur. Sonra tüm çocuklar birlikte çeşitli şekillerde daireler oluştururlar.
Çocuklarla birlikte 1’den 10’a kadar olan sayılar sayılır. Parmakları ile sayılan sayıları göstermeleri istenir. Sayma işlemi yapıldıktan sonra masada her çocuğun önüne 1’den 10’ a kadar rakamların yazılı olduğu kâğıtlar dağıtılır ve çocukların parmağı ile rakamların üzerinden geçmeleri istenir. Renkli ponponlar verilir, çocuklardan masaya yazılmış olan rakamların yanına sayı değeri kadar ponponu dizmeleri istenir. Ponponlar dizildikten sonra çocuklara “Hangi sayının ponponları daha az/çok?” gibi sorular yöneltilir. Ponponlarla sayı –nesne eşleştirmesi yapılır.

Materyaller:  Kağıt, ponpon

Kavramlar: 1'den 10'a kadar sayılar

Dikkat edilmesi gereken noktalar: Matematik etkinliğini yaparken çocukların doğru yapıp yapmadıkları kontrol edilir yanlışlık varsa düzeltilir.

Değerlendirme:  Kaça kadar saydık?
                           Hangi sayı en küçük?
                           Hangi sayı en büyük?
                           Hangi rakamın ponponları daha çok?


Aile Katılımı: Ailelere evde çocuklarıyla birlikte sayma çalışmaları yapmaları istenir.

Uyarlama:  Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa; sayıları 10 a kadar değil de 5’ e kadar olan kartlar verilir. Fiziksel olarak yardıma ihtiyacı varsa yardım ederek desteklenir.

Genel Değerlendirme
Çocuk Açısından; Çocuklara programdaki davranışlar kazandırılmaya çalışıldı. Yapılan etkinliklerde kullanılan materyaller çocukların ilgilerini çekti ve etkinliğe aktif olarak katılmalarını sağladı. Drama etkinliği çocukların çok hoşlarına gitti. 
Öğretmen Açısından;  Çocukların ilgisini çekebilmek için etkinlikler sırasında değişik materyaller kullanmaya ve hazırlanan etkinliğin çocukların ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak hazırlamaya dikkat edildi. Dolayısıyla çocukların ilgi ve dikkati yapılan etkinliklere çekilmede başarılı olundu. 
Program Açısından; Çocuklara etkinliklerde aktif rol almaları için bir takım fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Bunu sağlayabilmek için genellikle soru-cevap yöntemi kullanıldı.
Planlamada alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı.
Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fen ve Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinliği

GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI Tarih: 01.05.2020 Yaş Grubu: 48-36 ay Güne Başlama Zamanı Sınıfa gelen çocuklar güler yüzle karşılanır. Çocukların uyumunu sağlamak için önceki gün hakkında kısaca sohbet edilir. Gün içindeki yapılacak etkinlik hakkında konuşulur. Öğrenme merkezleri hakkında bilgi verilir. Okula gelmeyen öğrenci varsa tespit edilir. Çocuklarla günlük genel konular hakkında sohbet edilir. Oyun Zamanı Çocuklara hangi öğrenme merkezinde oynamak istedikleri sorulur. İstedikleri yere yönlendirilir. Kahvaltı, Temizlik Çocuklar tuvalete gönderilir. Yemek kuralları hatırlatılarak kahvaltı yapılır. Etkinlik Zamanı ‘Islanmayan Peçete Deneyi’ isimli fen ve okuma yazmaya hazırlık etkinliği yapılır. Günü Değerlendirme Zamanı Islanmayan peçete deneyi hakkında çocuklarla sohbet edilir, neden ıslanmadığı hakkında konuşulur. Eve Gidiş Çocuklar okuldan ayrılmak için hazırlıklarını yaparlar ve çocuklarla vedalaşılır. ETKİNLİK PLANI Etkinlik Adı: Islanmayan Peçete...

Bilgisayar Teknolojisi

1  Bilgisayara Giriş BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ DERS NOTU - 1 2  Bilgisayarlar Dünyası Bilgisayarlar her yerde 2 3  Bilgisayar nedir? Bilgisayar, elektronik bir cihazdır ve kendi belleğinde depolanan talimatları sırasıyla uygulayarak çalışır. Veriyi toplar (girdi) İşler Bilgi üretir (çıktı) Bilgi İşlem Çevrimi 3 4  Bilgisayar nedir? 4 5  Bir Bilgisayarın Bileşenleri Bir bilgisayar, donanım olarak bilinen, birçok elektronik ve mekanik bileşene sahiptir. Girdi Aygıtı Bir bilgisayara veri ve talimatları girmenize izin verir. Çıktı Aygıtı Bilgiyi bir veya daha fazla kişiye aktaran donanım bileşenidir. Sistem Depolama Aygıtı Bilgisayarın, veri işlemek için kullanılan elektronik bileşenleri içeren kasasıdır. Veriyi, talimatları ve bilgiyi, gelecekte kullanılmak üzere saklar. İletişim Aygıtı Bir bilgisayarın, başka bilgisayar(lar)la ya da mobil aygıtlarla veri, talimat ve bilgi alışverişi yapmasını sağlar. 5 6  Bir Bilgisayarın Bileşenleri 6 7 ...
Daktilo Tuşları : Klavyenin ortasında harfleri, sayıları ve noktalama işaretlerini yazmaya yarayan tuşlardır. Boşluk Çubuğu (Space Bar) : Sözcükler arasında bir karakter boşluk bırakmak için kullanılır. Harf Kilitle (CapsLock) : Klavyenin sağ üst köşesinde “Caps lock” ışığı yanıyorsa (ortadaki ışık) büyük harf, aksi durumda küçük harf yazılmasını sağlar. “Caps Lock” tuşuna basıldıkça ışığın durumu değişir ve büyük harf-küçük harf arasında geçiş sağlanır. Enter : Bir işlemin bitirildiğini bilgisayara bildirmek için kullanılır. Geri Boşluk (Backspace) : Üzerinde sola doğru bir ok işareti vardır. İmlecin bir karakter gerisindeki harfi silmeyi sağlar Gezinti Tuşları : Bir pencere yada belgede gezinmemizi sağlarlar. Ok Tuşları : Sağ,Sol, Yukarı ve Aşağı ok şeklindeki tuşlardır. Bir belge içinde sağa, sola, yukarı ve aşağı yönde hareketi sağlar.Her basışta bir karakterlik hareket sağlanır. Home : Satırın başına gidilmesini sağlar. Bazı uygulama yazılımlarında, “CTRL” tuşu ile b...