GÜNLÜK
EĞİTİM AKIŞI
Tarih: 08.05.2020
Yaş Grubu: 48-36 ay
Güne Başlama Zamanı
Sınıfa gelen çocuklar güler yüzle karşılanır.
Çocukların uyumunu sağlamak için önceki gün hakkında kısaca sohbet edilir. Gün
içindeki yapılacak etkinlik hakkında konuşulur. Öğrenme merkezleri hakkında
bilgi verilir. Okula gelmeyen öğrenci varsa tespit edilir. Çocuklarla günlük
genel konular hakkında sohbet edilir.
Oyun Zamanı
Çocuklara hangi öğrenme merkezinde oynamak
istedikleri sorulur. İstedikleri yere yönlendirilir.
Kahvaltı, Temizlik
Çocuklar tuvalete gönderilir. Yemek kuralları
hatırlatılarak kahvaltı yapılır.
Etkinlik Zamanı
‘ 10’a kadar sayıyorum’ drama ve matematik etkinliği yapılır.
Günü Değerlendirme Zamanı
Islanmayan peçete deneyi hakkında çocuklarla sohbet
edilir, neden ıslanmadığı hakkında konuşulur.
Eve Gidiş
Çocuklar okuldan ayrılmak için hazırlıklarını
yaparlar ve çocuklarla vedalaşılır.
ETKİNLİK
PLANI
Etkinlik Adı: 10’ a kadar sayıyorum
Etkinlik Türü: Drama ve matematik (Bütünleştirilmiş)
Yaş Grubu: 48-36 ay
BİLİŞEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya
dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili
tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Sıra bildiren sayıyı söyler.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.
Sıra bildiren sayıyı söyler.
DİL GELİŞİM
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla
kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar.
Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
Konuşmayı başlatır.
Konuşmayı sürdürür.
Konuşmayı sonlandırır.
Öğrenme süreci
Çocuklar sandalyelerinde otururlar
ve öğretmenin verdiği yönergeleri uygularlar. Öğretmen ilk önce işaret
parmakları ile havada daire çizmelerini ister. Daha sonra tek ellerini
kullanarak daire yapmalarını ister, ardından iki elleri ile daire yapmalarını
söyler. Daha sonra sıra ile tek kolları ile, her iki kolla, tüm vücutları ile
daire yapmalarını ister. Sonra çocuklar ayağa kalkarlar. İki kişi birlikte
daire yapar, ardından dört kişi birlikte
daire oluşturur. Sonra tüm çocuklar birlikte çeşitli şekillerde daireler
oluştururlar.
Çocuklarla birlikte 1’den 10’a
kadar olan sayılar sayılır. Parmakları ile sayılan sayıları göstermeleri istenir.
Sayma işlemi yapıldıktan sonra masada her çocuğun önüne 1’den 10’ a kadar
rakamların yazılı olduğu kâğıtlar dağıtılır ve çocukların parmağı ile
rakamların üzerinden geçmeleri istenir. Renkli ponponlar verilir, çocuklardan
masaya yazılmış olan rakamların yanına sayı değeri kadar ponponu dizmeleri
istenir. Ponponlar dizildikten sonra çocuklara “Hangi sayının ponponları daha
az/çok?” gibi sorular yöneltilir. Ponponlarla sayı –nesne eşleştirmesi yapılır.
Materyaller: Kağıt, ponpon
Kavramlar: 1'den 10'a kadar sayılar
Kavramlar: 1'den 10'a kadar sayılar
Dikkat edilmesi gereken noktalar: Matematik
etkinliğini yaparken çocukların doğru yapıp yapmadıkları kontrol edilir
yanlışlık varsa düzeltilir.
Değerlendirme: Kaça kadar saydık?
Hangi sayı en küçük?
Hangi sayı en büyük?
Hangi rakamın ponponları daha çok?
Hangi sayı en küçük?
Hangi sayı en büyük?
Hangi rakamın ponponları daha çok?
Aile Katılımı: Ailelere evde çocuklarıyla
birlikte sayma çalışmaları yapmaları istenir.
Uyarlama: Sınıfta Otizm Spektrum
Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa; sayıları 10 a kadar değil de 5’ e kadar
olan kartlar verilir. Fiziksel olarak yardıma ihtiyacı varsa yardım ederek
desteklenir.
Genel Değerlendirme
Çocuk Açısından; Çocuklara
programdaki davranışlar kazandırılmaya çalışıldı. Yapılan etkinliklerde
kullanılan materyaller çocukların ilgilerini çekti ve etkinliğe aktif olarak
katılmalarını sağladı. Drama etkinliği çocukların çok hoşlarına gitti.
Öğretmen Açısından; Çocukların
ilgisini çekebilmek için etkinlikler sırasında değişik materyaller kullanmaya
ve hazırlanan etkinliğin çocukların ilgi ve yeteneklerini göz önünde
bulundurarak hazırlamaya dikkat edildi. Dolayısıyla çocukların ilgi ve dikkati
yapılan etkinliklere çekilmede başarılı olundu.
Program Açısından; Çocuklara etkinliklerde aktif rol almaları için bir takım
fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Bunu sağlayabilmek için genellikle soru-cevap
yöntemi kullanıldı.
Planlamada alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı.
Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi.
Planlamada alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı.
Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi.
Yorumlar
Yorum Gönder