GÜNLÜK
EĞİTİM AKIŞI
Tarih: 22.05.2020
Yaş Grubu: 48-36 ay
Güne Başlama Zamanı
Sınıfa gelen çocuklar
güler yüzle karşılanır. Çocukların uyumunu sağlamak için önceki gün hakkında
kısaca sohbet edilir. Gün içindeki yapılacak etkinlik hakkında konuşulur.
Öğrenme merkezleri hakkında bilgi verilir. Okula gelmeyen öğrenci varsa tespit
edilir. Çocuklarla günlük genel konular hakkında sohbet edilir.
Oyun Zamanı
Çocuklara hangi öğrenme merkezinde oynamak
istedikleri sorulur. İstedikleri yere yönlendirilir.
Kahvaltı, Temizlik
Çocuklar tuvalete gönderilir. Yemek kuralları
hatırlatılarak kahvaltı yapılır.
Etkinlik Zamanı
‘Hareket Zamanı’ isimli hareket ve sanat etkinliği
yapılır.
Günü Değerlendirme Zamanı
Islanmayan peçete deneyi hakkında çocuklarla sohbet
edilir, neden ıslanmadığı hakkında konuşulur.
Eve Gidiş
Çocuklar okuldan ayrılmak için hazırlıklarını
yaparlar ve çocuklarla vedalaşılır.
ETKİNLİK
PLANI
Etkinlik Adı: Hareket Zamanı
Etkinlik Türü: Hareket ve sanat
(Bütünleştirilmiş)
Yaş Grubu: 48-36 ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DİL GELİŞİM
Kazanım 7:
Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer değiştirme
hareketleri yapar.
Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Tek ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler.
Kazanım 2: Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır.
Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır.
ÖZ BAKIM BECERİLERİ
Kazanım 8: Sağlığı ile ilgili
önlemler alır.
Göstergeleri: Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.
Göstergeleri: Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.
Öğrenme
Süreci
“Hadi
şimdi hareket zamanı, spor yaparak sen de koru sağlığını” sözleri ezgili bir
şekilde söylenerek çocukların dikkati çekilir. Spor yapmanın neden gerekli olduğu, sağlığımızı
korumak için başka neler yapılabileceği gibi sorular sorulur. Çember oluşturularak ısınma hareketleri yapılır.
İçinde hızlı ve yavaş ritimlerin olduğu müzik açılır. Ritme uygun olarak,
parmak ucu ve topuk üzerinde yürüme, galop yaparak yürüme vb. hareketler
yapılır. Çocuklardan ikili eş olmaları
istenerek bu yürüyüşleri eşli olarak da yapmaları istenir. Farklı yürüyüşlerin ardından birer metrelik iki ucu
düğümlü halatlar zemine, yarım metre aralıklarla yan yana dizilir. Çocuklardan merdiven görünümündeki halatların
aralarından tek ayak çift ayak zıplayarak ilerlemeleri istenir.
Çocuklarla
sağlıklı yaşam hakkında sohbet edilir, soru cevap yapılır. Ve yapılması
gerekenler anlatılır. Çocuklar masaya otururlar. Birer tane A4 kağıdı verilir
ve sağlık deyince akıllarına neler geldikleri, neler yapılması gerekir, neler
yenilmesi gerekir, neler yenilmesi gerekir gibi şeyler söylenip bunlar hakkında
resim yapmaları istenir.
Değerlendirme: Etkinliğimizde hangi yürüyüşleri yaptık?
Spor yaparken hangi malzemeleri kullandık?
Spor yaparken hangi malzemeleri kullandık?
Sizler de sağlıklı besleniyor
musunuz?
Sağlığınız için neler
yapıyorsunuz?
Aile Katılımı: Ailelerden haftanın bir gününü spor
günü olarak belirlemeleri, okulda yapılan çalışmaları çocuklarıyla birlikte
ister evde ister açık havada tekrarlamaları istenebilir.
Uyarlama: Sınıfta
ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; düzeyine uygun olarak bağımsız
hareket etmesini sağlayacak önlemler alınmalıdır. Gerektiğinde fiziksel destek
verilmeli, yorulduğu durumlarda dinlenmesi için fırsat verilebilir.
Genel
Değerlendirme
Çocuk
Açısından; Çocuklara programdaki davranışlar kazandırılmaya çalışıldı. Hareket
etkinliği çocukların çok hoşlarına gitti. Sporun neden gerekli olduğunu
öğrendiler. Sağlık için yapılması gerekenleri çizip pekiştirdiler. Hareket
etkinliği hoşlarına gitti ve eğlendiler.
Öğretmen Açısından; Hareket
etkinliğini yaparken hem öğretmen hem de çocuklar eğlendi. Etkinlikler
arasındaki geçişler akıcı bir şekilde düzenlenmeye çalışıldı. Sağlık ve spor
hakkında gerekli bilgiler verildi.
Program
Açısından; Çocuklara etkinliklerde
aktif rol almaları için bir takım fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Bunu
sağlayabilmek için genellikle soru-cevap, grupla çalışma metodu ve problem
çözme yöntemleri kullanıldı. Planlamada
alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı. Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya
çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi.
Yorumlar
Yorum Gönder