GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI
Tarih: 15.05.2020
Yaş Grubu: 48-36 ay
Güne Başlama Zamanı
Sınıfa gelen
çocuklar güler yüzle karşılanır. Çocukların uyumunu sağlamak için önceki gün
hakkında kısaca sohbet edilir. Gün içindeki yapılacak etkinlik hakkında
konuşulur. Öğrenme merkezleri hakkında bilgi verilir. Okula gelmeyen öğrenci
varsa tespit edilir. Çocuklarla günlük genel konular hakkında sohbet edilir.
Oyun Zamanı
Çocuklara hangi
öğrenme merkezinde oynamak istedikleri sorulur. İstedikleri yere yönlendirilir.
Kahvaltı, Temizlik
Çocuklar tuvalete
gönderilir. Yemek kuralları hatırlatılarak kahvaltı yapılır.
Etkinlik Zamanı
‘Sürpriz Kutu’ Müzik
ve Türkçe dil etkinliği yapılır.
Günü Değerlendirme
Zamanı
Islanmayan peçete
deneyi hakkında çocuklarla sohbet edilir, neden ıslanmadığı hakkında konuşulur.
Eve Gidiş
Çocuklar okuldan
ayrılmak için hazırlıklarını yaparlar ve çocuklarla vedalaşılır.
ETKİNLİK PLANI
Etkinlik
Adı: Sürpriz Kutu
Etkinlik
Türü: Müzik ve Türkçe Dil (Bütünleştirilmiş)
Yaş
Grubu: 48-36 ay
Kazanım
ve Göstergeleri
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım
2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Kazanım
5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler.
Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler.
Nesne/varlığın
sesini söyler. Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler. Nesne/varlığın
kullanım amaçlarını söyler.
DİL GELİŞİM
DİL GELİŞİM
Kazanım
10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
MOTOR GELİŞİM
Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
MOTOR GELİŞİM
Kazanım
4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Nesneleri çeker/gerer.
Göstergeleri: Nesneleri çeker/gerer.
Kazanım
5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.
Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.
Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar.
Göstergeleri: Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar.
Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.
Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar.
Öğrenme Süreci
Öğretmen
sınıfa elinde iki adet kutu ile gelir. “Çocuklar müzik öğretmeni bir arkadaşım
sizlere vermem için bana bu iki kutuyu verdi. İçerisinde sizler için
hazırladığı harika bir sürpriz varmış. Sizlere olan saygımdan içerisinde ne
olduğuna bakmadım ama doğrusu içinde ne olduğunu çok merak ediyorum. Sizce
kutunun içerisinde ne olabilir? Arkadaşım sizler için nasıl bir sürpriz
hazırlamış olabilir?” denerek çocuklardan kutunun içerisinde ne olduğunu tahmin
etmeleri istenir. Alınan tahminlerin ardından “ İzin verirseniz kutuyu açabilir
miyim?” denerek birinci kutu açılır ve içerisindeki paket lastikleri
çıkartılarak çocukların paket lastiklerini incelemelerine fırsat verilir. “Sanırım
sürprizi ikinci kutuyu açmadan anlayamayacağız.” denerek ikinci kutu açılır.
İçerisinden çıkan gitar resimleri çocuklarla birlikte incelenir.“Arkadaşım neden bu malzemeleri size göndermiş olabilir? Acaba arkadaşım bizden gitar yapmamızı mı istiyor? Peki, ama nasıl? Elimizde sadece paket lastikleri ve iki boş kutu var, sizce bu malzemelerle gitar yapabilir miyiz? Nereden başlamalı ve nasıl bir yol izlemeliyiz? Başka hangi malzemelere ihtiyacımız olabilir?” sorularıyla birlikte gitar yapımı çocuklarla birlikte tasarlanır. Çocuklar iki gruba ayrılır. Verilen malzemelerle gitar oluşturmalarına fırsat verilir. Gerektiği durumlarda rehberlik edilir. Yapılan gitarların gitar görseli gösterilerek gerçek gitarlarla karşılaştırılması sağlanır.
Enstrümanın adı, sesi, yapıldığı malzeme ve kullanım amaçları sorulur. Üzerindeki ses deliğine dikkat çekilerek, gitarın üzerindeki bu deliğin ne işe yaradığı hakkında sohbet edilir, gitarlardan birinin ses deliği karton yardımıyla kapatılarak sesteki değişim gözlemlenir. Çocuklardan çember şeklinde oturmaları istenir. Hazırlanan gitarlar ve ritim aletleri ile ritim çalışması yapılır. Bütün çocukların ritim çalışması sırasında hazırladıkları gitarı kullanmasına fırsat verilir.
İçerisinden çıkan gitar resimleri çocuklarla birlikte incelenir.“Arkadaşım neden bu malzemeleri size göndermiş olabilir? Acaba arkadaşım bizden gitar yapmamızı mı istiyor? Peki, ama nasıl? Elimizde sadece paket lastikleri ve iki boş kutu var, sizce bu malzemelerle gitar yapabilir miyiz? Nereden başlamalı ve nasıl bir yol izlemeliyiz? Başka hangi malzemelere ihtiyacımız olabilir?” sorularıyla birlikte gitar yapımı çocuklarla birlikte tasarlanır. Çocuklar iki gruba ayrılır. Verilen malzemelerle gitar oluşturmalarına fırsat verilir. Gerektiği durumlarda rehberlik edilir. Yapılan gitarların gitar görseli gösterilerek gerçek gitarlarla karşılaştırılması sağlanır.
Enstrümanın adı, sesi, yapıldığı malzeme ve kullanım amaçları sorulur. Üzerindeki ses deliğine dikkat çekilerek, gitarın üzerindeki bu deliğin ne işe yaradığı hakkında sohbet edilir, gitarlardan birinin ses deliği karton yardımıyla kapatılarak sesteki değişim gözlemlenir. Çocuklardan çember şeklinde oturmaları istenir. Hazırlanan gitarlar ve ritim aletleri ile ritim çalışması yapılır. Bütün çocukların ritim çalışması sırasında hazırladıkları gitarı kullanmasına fırsat verilir.
Materyaller:
Kutu, lastik, kalem, gitar resmi, müzik merkezi malzemeleri
Sözcükler:
Ritim
Dikkat
Edilmesi Gereken Noktalar: Çocukların
ilgilerini çekebilmek için kutuyla ilgili merak uyandıran cümleler
kurulmalıdır. Soru – cevap yöntemi de etkili olabilir.
Değerlendirme:
Daha önce gerçek bir gitar
çaldınız mı?
Gitar hazırlarken lastik yerine başka neler kullanabilirdik?
Gitarın üzerindeki ses deliği kapandığında lastiklerden çıkan seslerde ne gibi değişiklikler oldu?
Üzerinde teller bulunan başka müzik aletleri var mıdır? Nelerdir?
Gitar çalarken neler hissettin?
Gitar hazırlarken lastik yerine başka neler kullanabilirdik?
Gitarın üzerindeki ses deliği kapandığında lastiklerden çıkan seslerde ne gibi değişiklikler oldu?
Üzerinde teller bulunan başka müzik aletleri var mıdır? Nelerdir?
Gitar çalarken neler hissettin?
Aile Katılımı: Ailelerden
çocuklarıyla müzik aleti tasarlamaları istenir. Örneğin; marakas, zil, ritim
çubukları gibi aletler.
Uyarlama: Sınıfta
İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa:
çocuğun öğretmeni daha iyi duyabilmesi için öğretmenin yanına oturtulur.
Genel
Değerlendirme
Çocuk Açısından;
Çocuklara programdaki davranışlar kazandırılmaya çalışıldı.
Yapılan etkinliklerde kullanılan materyaller çocukların ilgilerini çekti ve
etkinliğe aktif olarak katılmalarını sağladı. Oyun etkinliği çocukların çok
hoşlarına gitti. Program çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı.
Öğretmen Açısından; Çocukların ilgisini çekebilmek için etkinlikler
sırasında değişik materyaller kullanmaya ve hazırlanan etkinliğin çocukların
ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak hazırlamaya dikkat edildi.
Dolayısıyla çocukların ilgi ve dikkati yapılan etkinliklere çekilmede başarılı
olundu. Etkinlikler arasındaki geçişler akıcı bir şekilde düzenlenmeye
çalışıldı.
Program Açısından; Çocuklara etkinliklerde aktif rol
almaları için bir takım fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Bunu sağlayabilmek
için genellikle soru-cevap yöntemi kullanıldı.
Planlamada alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı. Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi. Hazırlanan etkinliklerin hemen hemen her alana hizmet vermesine dikkat edildi.
Planlamada alınan amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı. Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı. Geçişlerin akıcılığına dikkat edildi. Hazırlanan etkinliklerin hemen hemen her alana hizmet vermesine dikkat edildi.
Yorumlar
Yorum Gönder