GÜNLÜK
EĞİTİM AKIŞI
Tarih: 01.05.2020
Yaş Grubu: 48-36 ay
Güne Başlama Zamanı
Sınıfa gelen çocuklar güler yüzle karşılanır.
Çocukların uyumunu sağlamak için önceki gün hakkında kısaca sohbet edilir. Gün
içindeki yapılacak etkinlik hakkında konuşulur. Öğrenme merkezleri hakkında
bilgi verilir. Okula gelmeyen öğrenci varsa tespit edilir. Çocuklarla günlük
genel konular hakkında sohbet edilir.
Oyun Zamanı
Çocuklara hangi öğrenme merkezinde oynamak
istedikleri sorulur. İstedikleri yere yönlendirilir.
Kahvaltı, Temizlik
Çocuklar tuvalete gönderilir. Yemek kuralları
hatırlatılarak kahvaltı yapılır.
Etkinlik Zamanı
‘Islanmayan Peçete Deneyi’ isimli fen ve okuma
yazmaya hazırlık etkinliği yapılır.
Günü Değerlendirme Zamanı
Islanmayan peçete deneyi hakkında çocuklarla sohbet
edilir, neden ıslanmadığı hakkında konuşulur.
Eve Gidiş
Çocuklar okuldan ayrılmak için hazırlıklarını
yaparlar ve çocuklarla vedalaşılır.
ETKİNLİK
PLANI
Etkinlik Adı: Islanmayan Peçete
Deneyi
Etkinlik Türü: Fen ve okuma yazmaya
hazırlık (Bütünleştirilmiş)
Yaş Grubu: 48-36 ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL
GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.
MOTOR
GELİŞİMİ
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı
gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.
Göstergeleri: Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.
Öğrenme Süreci
Çocuklar masaya otururlar. Öğretmen
ne yapacaklarını anlatır, ve deneye başlar. Bir peçete buruşturularak bir su
bardağının içine yerleştirilir. Bardak ters çevrilir ve su dolu bir kabın içine
sokulur. Çocuklara merak uyandırmak için sorulur. Bardak su dolu kaba
sokulduğunda peçete ıslanmaz çünkü bardaktaki hava suyun peçeteye ulaşmasını
engeller.
Ardından çocuklara yağmur
bulutundan damlalar inen ve şemsiye tutan çocukların resmi verilir ve
çizgilerin üstünden giderek boyamaları istenir.
Materyaller: A4 kağıdı, bardak, su
dolu bir kap
Kavramlar: Hava
Dikkat edilmesi gereken noktalar: Çocukların
dikkatlerini toparlamak için aralarda soru-cevap yapılır.
Değerlendirme: Kağıdın ıslanacağını
düşünüyor muydunuz?
Kağıdın ıslanmaması
sizi şaşırttı mı?
Aynı deneyi sizde
ailenizle yapmak ister misiniz?
Yağmur yağdığında
neden şemsiye kullanırız, sizde kullanıyor musunuz?
Aile katılımı: Ailelerden çocuklarıyla
birlikte ıslanmayan su deneyini yapmaları ve neden ıslanmadığı hakkında
konuşmaları istenir.
Uyarlama: Sınıfta işitme
yetersizliği olan bir çocuk varsa; deney sırasında söylenenleri daha rahat
duyabilmesi için öretmene yakın bir konumda oturtulmalıdır.
Genel Değerlendirme
Çocuk Açısından; Çocuklar
ıslanmayan peçete deneyini dikkatli bir şekilde izlediler. Peçetenin
ıslanmamasına şaşırdılar ve sorular sordular. Aktif olarak katıldılar.
Okuma-yazma etkinliğini boyarken eğlendiler. Program
çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlandı.
Öğretmen Açısından; Deneyi yaparken
çocukları heyecanlandırmak ve meraklandırmak için sorular soruldu. Deneyi
yaparken keyif aldıkları gözlemlendi. Deney yapılırken herhangi bir sorun
oluşmadı. Etkinlikler arasındaki
geçişler akıcı bir şekilde düzenlenmeye çalışıldı.
Program Açısından; Etkinlik için
planlanan kazanım ve göstergelere ulaşıldı. Etkinliik için ayrılan zaman
yeterliydi. Uygulama aşamasında sorun çıkmadı. Sınıftaki bütün çocukların
dikkatini çekti. Planlamada alınan
amaç ve kazanımlara ulaşılmaya çalışıldı.
Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı.
Etkinliklerin gün içindeki dağılımında aktif ve pasif dengesi kurulmaya çalışıldı.
Yorumlar
Yorum Gönder